KOMISIONI EUROPIAN
Përfaqësuesja e Lartë e Bashkimit Evropian për Politikë të
Jashtme dhe SIGURISË
Bruksel, 2013/04/22
BASHKOHU ( 2013) 8 final
RAPORTI I PËRBASHKËT PËR PARLAMENTIN DHE KËSHILLIN EVROPIAN
mbi progresin e Kosovës * në adresimin e çështjeve të
përcaktuara në konkluzionet e Këshillit të dhjetorit 2012, në funksion të një
vendimi të mundshëm për hapjen e bisedimeve mbi Marrëveshjen e Stabilizimit dhe
Asociimit
* Ky përcaktim është pa paragjykuar pozicionet rreth
statusit , dhe është në përputhje me Rezolutën 1244/1999 dhe Opinionin e
GJND-së mbi shpalljen e pavarësisë së Kosovës .
EN EN
RAPORTI I PËRBASHKËT PËR PARLAMENTIN DHE KËSHILLIN EVROPIAN
mbi progresin e Kosovës * në adresimin e çështjeve të
përcaktuara në konkluzionet e Këshillit të dhjetorit 2012, në funksion të një
vendimi të mundshëm për hapjen e bisedimeve mbi Marrëveshjen e Stabilizimit dhe
Asociimit
1 . parathënie
Në tetor 2012,Komisioni lëshoi një Studimin e
Fizibilitetit për Marrëveshjen e Stabilizimit dhe Asocimit midis Bashkimit
Evropian dhe Kosovës.1Studimi arriti në përfundimin se Kosova është kryesisht e
gatshme për të hapur negociatat për një marrëveshje të stabilizimit dhe
asocimit. Ajo sugjeroi gjithashtu seKomisioni do të propozojë direktivat
negociuese për një marrëveshje të tillë , pasi Kosova merr një numër hapash të
veçanta mbi shtetin e së drejtës, administratën publike , mbrojtja e pakicave
dhe të tregtisë .
Konkluzionet e Këshillit të dhjetorit 2012 mori shënim të
studimit të fizibilitetit dhe qëllimin e Komisionit për të propozojë direktivat
negociuese për një marrëveshje stabilizimi dhe shoqërimi pasi Kosova i plotëson
këto prioritete afatshkurtra . Këshilli gjithashtu i bëri thirrje Kosovës që të
vazhdojë zbatimin në mirëbesim të gjitha marrëveshjet e arritura në dialogun në
mes të Beogradit dhe Prishtinës në datën dhe të angazhohen në mënyrë
konstruktive në gamën e plotë të çështjeve .
Përveç dialogut në mes të Beogradit dhe Prishtinës dhe
afatshkurtra prioritetet e studimit të fizibilitetit , konkluzionet e Këshillit
të vënë theksin në përpjekjet për forcimin e reformës së administratës publike
dhe konsolidimin e sundimit të ligjit , në veçanti duke siguruar prova të
luftës kundër krimit të organizuar dhe korrupsionit , reformën gjyqësore dhe
lirinë e shprehjes. Konkluzionet konfirmuar se iniciativat nisur nga Komisioni
, duke përfshirë dialogut të strukturuar për sundimin e ligjit ,dialogu për
liberalizimin e vizave dheDialogu Stabilizim Asocimit të luajë një rol të
rëndësishëm në drejtimin e përpjekjeve të Kosovës për reforma në këto fusha
prioritare .
Këshilli nënvizoi rëndësinë për Kosovën për të forcuar
bashkëpunimin e ngushtë me EULEX-in dhe të respektojë mandat të rinovuar të
misionit . Konkluzionet përshëndeti përpjekjet në vazhdim e Komisionit për të
negociuar një marrëveshje kornizë me Kosovën lidhur me pjesëmarrjen e saj në
programet e Bashkimit Evropian . Këshilli vuri në dukje gjithashtu anëtarësimin
e Kosovës e Bankës Evropiane për Rindërtim dhe Zhvillim dhe mundësinë për
Bankën Europiane të Investimeve për të rritur rolin e saj në Kosovë.
Me një pamje të një vendimi të mundshëm për të hapur
negociatat për një marrëveshje stabilizimi dhe shoqërimi me Kosovën ,Këshilli i
bërë një angazhim për të shqyrtuar përparimin në të gjitha çështjet e mësipërme
. Këshilli gjithashtu u angazhua për të shqyrtuar raportin e gjatë kësaj
presidence dhe - me kushtvlerësimi është pozitiv - të miratojnë direktivat negociuese
.
* Ky përcaktim është pa paragjykuar pozicionet rreth
statusit , dhe është në përputhje me Rezolutën 1244/1999 dhe Opinionin e
GJND-së mbi shpalljen e pavarësisë së Kosovës .
1 COM (2012 ) 602 final
2
Duke marrë në konsideratë këto elemente , ky raport është i
ndarë në tri pjesë . Pjesa e parë analizon përparimin e Kosovës në adresimin e
prioriteteve afat-shkurtra të identifikuara në studimin e fizibilitetit . Pjesa
e dytë shikon në të gjitha çështjet e tjera të identifikuara në konkluzionet e
Këshillit të dhjetorit, duke përfshirë edhe dialogun politik mes kryeministrave
të Kosovës dhe Serbisë të lehtësuara nga Përfaqësuesi i Lartë i Bashkimit
Evropian për Punë të Jashtme dhe Politika të Sigurisë, si dhe zbatimin e
marrëveshjeve të arritur në data . Pjesa e fundit e raportit tërheq
konkluzione.
2 . Kosova adresimin e prioriteteve afatshkurtra, e studimit
të fizibilitetit
Sipas studimit të fizibilitetit , Kosova duhet të marrë hapa
të mëtejshëm në sundimin e ligjit , administratës publike , mbrojtja e pakicave
dhe të tregtisë para seKomisioni do të propozojë direktivat negociuese për
Marrëveshjen e Stabilizimit dhe Asocimit .
• Sundimi i ligjit : të demonstrojnë një angazhim të qartë
për të dhënë rezultate në luftën kundër krimit të organizuar dhe korrupsionit ,
duke përfshirë nisjen e hetimeve dhe për të siguruar bashkëpunim të vazhdueshëm
të mirë me EULEX-in. Mbështesin punën e Task Forcës Speciale Hetimore . Ndërsa
implementimin e strukturës së re të gjykatave , të sigurojë qëProkuroria
Speciale përgjegjës për rastet e krimit të organizuar , krime lufte dhe
korrupsioni mban kompetencat e saj. Miratimi i legjislacionit për konfiskimin e
pasurisë dhe të rishikojë ligjin për parandalimin e pastrimit të parave dhe
financimit të terrorizmit . adoptoj
një i ri strategjia anti-korrupsion .
Liderët politikë të Kosovës dhe të zbatimit të ligjit dhe
autoritetet gjyqësore kanë ruajtur përkushtimin e tyre në luftën kundër krimit
të organizuar dhe korrupsionit . "Bashkëpunimi peer-to -peer "
Autoritetet e Kosovës dhe EULEX-it punojnë në partneritet për çështje praktike
operative në baza ditore , qoftë përmes mentorimit dhe këshillimit ose në
aktivitete të hetimeve të përbashkëta . Bashkëpunimi në mes të Kosovës dhe
EULEX-it është e mirë. Rezultatet e partneritetit janë duke u bërë më e dukshme
. Një shembull i rëndësishëm i kohëve të fundit ështëçmontimin e një rrjeti të
kontrabandës njerëzore penale nëpër Evropë në fund të janarit. Përbashkëta të
EULEX-it e Kosovës përpjekjet e policisë për të kontribuar në arrestimin e 103
personave në dhjetë vende të ndryshme në të gjithë Evropën , duke përfshirë
Kosovën . Që nga tetori i vitit të kaluar ,Prokuroria Speciale e Kosovës ka
nisur hetimet për gjashtë raste të korrupsionit ( dy raste janë trajtuar nga
prokurorët lokalë të veçanta ) dhe gjashtë raste të krimit të organizuar (
katër me një dimension ndërkufitar , dy raste janë trajtuar nga prokurorët
lokalë të veçanta ) . Bashkëpunimi në mes të prokurorëve të EULEX-it dhe
prokurorëve vendorë në zyrën e Prokurorisë Speciale është intensifikuar gjatë
periudhës raportuese . Special anti -korrupsion departamenti i policisë së
Kosovës , në bashkëpunim me EULEX-in , nisur tetë hetime gjatë periudhës tetor
2012 - janar 2013 që mbulojnë vepra penale të tilla si krimi i organizuar,
shpërdorim të detyrës zyrtare , duke i dhënë , dhe marrjen e ryshfetit dhe
mashtrim.
Brenda kuadrit të Përbashkët Bashkërendues për Sundimin
Ligjit Bordit të bazuar në Prishtinë , tre bashkë -karrige e Bordit (
Zëvendëskryeministri dhe Ministri i Drejtësisë ,PSBE / Shefi i Zyrës së BE-së
dhe Shef i EULEX-it ) nënshkruan një dokument (' Compact ') në 9 nëntor . Ky
dokument ofron një kuadër që përcakton parimet kyçe të sundimit të ligjit dhe
objektivave të përbashkëta, dhe identifikon mjetet me të cilat ata janë për t'u
zbatuar. Bordi synon të shqyrtojë rregullisht zbatimin e tij . Në mbledhjen e
tij të 7 marsit , ai pati një diskutim të parë në një Mekanizmit Përcjellës
Compact . Autoritetet e Kosovës e kanë ftuar EULEX-it për të monitoruar
rekrutimin e zyrtarëve në pozita të larta në rregull kyç të institucioneve të
ligjit , duke përfshirë policinë
3
dhegjyqësori . Bashkëpunimi praktik , si dhe angazhimi i
fortë politik nga autoritetet e Kosovës për të mbështetur punën e EULEX-it dhe
zbatimin e mandatit të saj duhet të mirëmbahet .
Autoritetet e Kosovës vazhdojnë të jenë të gatshëm për të
mbështetur punën e Task Forcës Speciale Hetimore . Struktura e re gjykata u
prezantua më 1 janar 2013 dhe zbatimi i tij ka filluar me sukses . Rezultati i
zbatimit të reformës gjyqësore mund vetëm të jetë plotësisht appreciated pasi
procesi ka përfunduar. Në këtë kontekst , Kosova ka ruajtur kompetencat e
Prokurorisë Speciale , në përputhje me angazhimet e saj pas studimit të
fizibilitetit . Nësenë vazhdim zbatimi i reformës gjyqësore dëshmon të jetë
efektive dhe e konfirmon nevojën dhe pas një shqyrtimi tërësor në koordinim të
ngushtë me BE-në , Kosovës dhe BE-së mund të fillojë një reflektim të
përbashkët mbi mënyrën më të mirë të përshtatur kompetencat e Prokurorisë
Speciale për tëristrukturuar Sistemi i drejtësisë penale .
Gjatë gjysmës së dytë të vitit 2012 , Kosova ka adoptuar
strategji të reja dhe plane të veprimit kundër krimit të organizuar ,
narkotikëve dhe terrorizmit . Ajo gjithashtu ka një strategji dhe një plan
veprimi kundër trafikimit të qenieve njerëzore . Anti -korrupsion korniza e
politikës u kompletua nga një strategji të re anti -korrupsion të shoqëruar nga
një plan veprimi të miratuar më 11 shkurt. Kuvendi ka miratuar gjithashtu një
ligj për konfiskimin e pasurive dhe rishikuar ligjin për parandalimin e
pastrimit të parave dhe financimit të terrorizmit . Ky legjislacion dhe këto
strategji kanë përmirësuar si dhe politikën e kornizave ligjore për luftën
kundër krimit të organizuar dhe korrupsionit , dhe Kosova duhet të vazhdojë
zbatimin e tyre .
• Administrimi Publik: të miratojë legjislacionin e
nevojshëm sekondar të ligjeve për shërbimin civil dhe pagat për shërbimin civil
. Alokimi lokalet pranë Institucionit të Ombudspersonit dhe për të siguruar
pavarësinë e saj buxhetore përmes detyruar qeverinë që ta përfshijë propozimin
e buxhetit e Ombudspersonit në draftin e projektbuxhetit globale dorëzuar në
parlament pa ndryshime .
Që nga miratimi i studimit të fizibilitetit , Kosova ka
miratuar legjislacionin dytësor të ligjeve mbi shërbimin civil dhe pagat për
shërbimin civil të nevojshme për zbatimin e tyre . Kjo përfshin rregulloren për
promovimin karrierë të nëpunësve civilë , rregullorja mbi kushtet për kufizime
të së drejtës së grevës në shërbime të veçanta në shërbimin civil ,Rregullorja
për procedurat e kujdesit për shërbyesit civil për shkak të aftësisë së
kufizuar dhe të problemeve shëndetësore , rregullorja mbi shtesave në pagat dhe
shpërblimet e tjera, për nëpunësit civilë, dhe Rregullorja për orarin e punës
dhe kompensimet për shërbyesit civil të Kuvendit .
Më 3 dhjetor , në marrëveshje me Institucionin e Ombudspersonit
,Ministria e Administratës Publike ka lëshuar një vendim për ndarjen ambientet
aktuale të Gjykatës Kushtetuese, Avokatit të Popullit . Gjykata Kushtetuese
është për të lëvizur në Pallatin e financuar nga BE e Drejtësisë pas
përfundimit të saj më vonë këtë vit . Ambientet e reja dhe vendndodhjen e tyre
janë të përshtatshme për Institucionin e Ombudspersonit dhe për të siguruar
qasje të lehtë për publikun e gjerë . Institucioni i Ombudspersonit propozoi
buxhetin e saj në qershor 2012 . The qeveritare të përfshira në atë
projektbuxhetit globale, e cila është dorëzuar në Kuvend pa modifikime .
4
• Mbrojtja e pakicave : të sigurojë ekzistencën e një organi
të përshtatshëm konsultim të drejtpërdrejtë në
promovimin dhe mbrojtjen e trashëgimisë fetare dhe kulturore
me fetare
komunitetet, sidomosKishës Ortodokse Serbe.
Ministri i Mjedisit dhe Planifikimit Hapësinor miratoi
udhëzimin administrativ për themelimin e Monitorimit të Këshillit të Zbatimit
(KPM) më 12 shkurt. Këshilli ka pesë anëtarë : Përfaqësues të Kishës Ortodokse
Serbe , Ministria e Mjedisit dhe Planifikimit Hapësinor , Ministria e Kulturës,
Rinisë dhe Sportit , OSBE dhe BE. Ministria e Mjedisit dhe Planifikimit
Hapësinor dhe përfaqësuesit e BE bashkë - kryetari KPM-së . KPM-së mbajti
takimin e parë të punës në 26 shkurt kur të gjitha palët kanë konfirmuar
angazhimin e tyre të fortë ndaj këtij procesi . Takimi i dytë adresimin e
shqetësimeve të Kishës u zhvillua më 3 prill.
• Tregtia : të zbatojë vendimin e qeverisë për
ristrukturimin e Ministrisë për Tregti dhe Industri , të vënë në vend një
mekanizëm për të udhëhequr dhe koordinuar negociatat brenda Kosovës dhe të
përgatisë një analizë të ndikimit të aspekteve tregtare të Marrëveshjes së Stabilizim
Asociimit .
Kosova ka përfunduar ristrukturimin e Ministrisë së Tregtisë
dhe Industrisë. Struktura e re organizative e Ministrisë siguron një organizatë
efektive të organeve të ngarkuara me negocimin pjesët e lidhura me tregtinë e
Marrëveshjes së Stabilizimit dhe Asocimit . Emërimet në postet kyçe janë bërë .
Palët e interesuara , duke përfshirë edhe operatorët
ekonomikë , mund të japin kontributin e tyre në politikën tregtare të Kosovës
me anë të konsultimeve të rregullta dhe formale . Këto konsultime janë mbajtur
në këshillin ekonomik,Këshilli Ndërministror për politikën e tregtisë dhe
politikën e tregtisë së grupit punues, dhe në saj të pesë nëngrupeve (
marrëveshjet tregtare , lehtësimin e tregtisë , industrisë, bujqësisë dhe
shërbime) . Në shkurt , qeveria e Kosovës miratoi një vendim për strukturën e
ekipit negociator për Marrëveshjen e Stabilizimit dhe Asocimit . Brenda kësaj
strukture ,Ministria e Tregtisë dhe Industrisë do të çojëgrupi teknik
mbështetës negociatat mbi aspektet e lidhura me tregtinë e Marrëveshjes.
Ministria e Tregtisë dhe Industrisë ka përfunduar të parë
analizën e saj të ndikimit të aspekteve tregtare të Marrëveshjes së Stabilizim
Asociimit . Analiza përfshin një vlerësim të efekteve të liberalizimit të
tregtisë në shkëmbimet tregtare , financa publike, prodhimit dhe punësimit .
Është e qartë se ky dokument duhet të vazhdojë evoluon , duke marrë parasysh të
ri dhe të dhënat e përditësuara . Në të njëjtën kohë ,metodologjia e propozuar
dhe rezultatet e para të analizave të sigurojë një bazë të mirë për Kosovën për
t'u përgatitur për negociata.
3 . Çështje të tjera të dhjetorit Konkluzionet e Këshillit
Angazhimi i Kosovës në dialogun ndërmjet Prishtinës dhe
Beogradit dhe implementimin e marrëveshjeve
Dialogu midis Beogradit dhe Prishtinës , pas zgjedhjeve
serbe , u ingranua në një proces të nivelit të lartë politik me lehtësimin e
Përfaqësuesit të Lartë .
5
Një seri e takimeve të nivelit të lartë mes dy
kryeministrave ka filluar në tetor 2012. HR ishte shumë i qartë me të dy palët
nga fillimi në konceptin e procesit : kjo do të jetë një proces hap pas hapi ,
duke shkuar nga e lehtë për çështjet më të komplikuara dhe kjo nuk do të jetë e
mbyllur hapur. Objektivi ishtenormalizimi gradual të të dy palëve "
marrëdhënieve , pa paragjykim për dy partitë ' pozicionet rreth statusit , dhe
arritjen e progresit për të dy në rrugën e tyre respektive të BE .
Dhjetë takime kanë ndodhur në mes të tetorit të vitit 2012
dhe në fund të prillit 20132 . Një takim gjithashtu u zhvillua më 6 shkurt
midis presidentëve Nikoliq dhe Jahjaga .
Në pjesën e parë të dialogut të nivelit të lartë deri në
dhjetor 2012 diskutimet merreshin me grup të asaj që u konsiderua si çështje më
të lehta të tilla si IBM përfundimin e zbatimit , fetare dhe trashëgimia
kulturore, aranzhmanet ndërmjetësuese . Disa nga rezultatet e para të
rëndësishme janë arritur tashmë në ato muajt e parë.
Më i rëndësishëm ishte zbatimi IBM . Deri në fund të
dhjetorit 2012 katër Gates , duke përfshirë edhe dy portat në veri të Kosovës ,
ishin funksionale , dhe qysh nga fundi i shkurtit të gjitha gjashtë Gates në
mes të Serbisë dhe Kosovës janë funksionale . Në kontekstin e diskutimeve të
zbatimit, të dy palët ranë gjithashtu dakord për të filluar grumbullimin e
taksave doganore dhe për të krijuar një fond për zhvillimin e veriut të Kosovës
. Sa i përket lëvizjes së lirë ,kartë ID udhëtimit Regjimi është operacionale
dhe punon mirë . Marrëveshja për vulat doganore vazhdon të implementohet nga të
dyja palët . Ka pasur progres të mirë në regjistrin civil dhe zbatimin duhet të
përfundojë deri në janar 2014. Sa i përket kadastrit , të dyja palët janë ende
në procesin e marrjes hapat e nevojshme përgatitore . Marrëveshja për pranimin
e diplomave universitare po ecën normalisht. Bashkëpunimi i Serbisë me EULEX-in
ka vazhduar të përmirësohet në një numër fushash. Kjo do të duhet të
intensifikojë si normalizimin intensifikohet në mes të dy palëve .
Drejtpërdrejta të nivelit të lartë kontaktet dhe kontakte të rregullta në nivel
operacional të vazhdojë për të lehtësuar bashkëpunimin , duke përfshirë në
luftën kundër krimit të organizuar . Serbia është e përkushtuar në zbatimin e
plotë të protokollit policor me EULEX-in .
Rezultatet e tjera të rëndësishme të arritura nga dy
Kryeministrave janëmarrëveshja për vendosjen e aranzhmanet ndërmjetësuese dhe
Marrëveshjen për përmirësimin e mbrojtjes së objekteve të trashëgimisë fetare
dhe kulturore (krijimi i njësisë speciale / policore multi-etnike në Kosovë).
Në pjesën e dytë të dialogut të nivelit të lartë , që nga
janari 2013, takimet e dy kryeministrave u përqëndruan në veri të Kosovës dhe
dërgimin e strukturave të cilat i plotësojnë nevojat e sigurisë dhe të
drejtësisë të popullatës lokale në një mënyrë që siguron funksionalitetin e një
të vetme institucionale dhe administrative të ngritur në Kosovë, në përputhje
me 2012 Dhjetor
Konkluzionet e Këshillit .
Gjatë bisedimeve të tyre , të dy palët ranë dakord
serezultati i diskutimeve të tyre duhet të jetë një grup i parimeve dhe
rregullimeve që do t'i jepnin komunitetit serb një vizion të ri të ardhmen e
tyre , duke adresuar shqetësimet dhe nevojat e tyre , por në një mënyrë që të
ruhet funksionalitetin e institucioneve të Kosovës dhe kuadrit ligjor .
Gjatë gjithë procesit të nivelit të lartë të dy palët
treguan përkushtim dhe angazhim . Të dy kryeministrat në veçanti krijuar një
marrëdhënie të mirë pune dhe tregoi guxim politik dhe pjekuri në diskutimin e
çështjeve me ndjeshmëri të madhe dhe kompleksiteti , shpesh me një atmosferë të
vështirë politike në sfond . Ata duhet të jenë të lavdëruar . në
2 19 Tetor, nëntor 7 , 4 dhjetorit dhe 17 janar , 20 shkurt
, 4 mars , 20 mars , 2 Prill , 17
Prill dhe 19 prill
6
Faza e fundit e ministrave të dialogut zëvendës kryeministër
nga të dyja palët u bashkua me takime dhe prezenca e tyre solli një element
shtesë të legjitimitetit politik lokal dhe ekspertizë në tryezë.
Diskutimet mbi Kosovën e veriut dhe shqetësimet e
komunitetit serb të Kosovës u përfunduan më 19 prill me siglimin e një "
marrëveshjeje të Parë të parimeve që rregullojnë normalizimin e marrëdhënieve
" .
Marrëveshja parashikon krijimin e një shoqate / Bashkësisë
së Komunave Serbe në Kosovë, i cili do të funksionojë / operojnë brenda kuadrit
ligjor ekzistues të Kosovës. Shoqata / Community do të ketë një statut dhe
organet e veta mbi bazën e Shoqatës tjetër ekzistues në Kosovë dhe do të ketë
një rol përfaqësues në qeverinë qendrore .
Në polici,teksti i marrëveshjes afirmon parimin e një force
të vetme policore në Kosovë dhe integrimin e të gjitha policisë në veri të
Kosovës në Policinë e Kosovës . Një komandant rajonal i Policisë emërohet për
katër komunat veriore . Ai është emëruar nga Ministria e Punëve të Brendshme të
Kosovës nga një listë e dhënë nga katër kryetarët e komunave . Kjo do të thotë
se ajo është pajtuar se katër kryetarët e komunave veriore me shumicë serbe do
të konsultohet Shoqatës Komuniteti / dhe të paraqesë një listë në Ministrinë e
Punëve të Brendshme i cili do të bëjë emërimin nga kjo listë .
Në gjyqësorin ,teksti afirmon parimin e integrimit dhe
funksionimit të të gjitha autoriteteve gjyqësore në kuadër të kornizës ligjore
të Kosovës . Një Gjykata e Apelit në Prishtinë është themeluar për t'u marrë me
të gjitha komunat me shumicë serbe të Kosovës dhe një ndarje e kësaj Gjykate do
të ulen përgjithmonë në pjesën veriore të Mitrovicës .
Zgjedhjet komunale , sipas marrëveshjes do të organizohet në
komunat veriore në vitin 2013 me lehtësimin e OSBE-së .
Teksti i marrëveshjes parashikon gjithashtu për përfundimin
e diskutimeve për energjinë dhe telekomin nga mesi i qershorit .
Të dy palët kanë rënë dakord që asnjëra palë nuk do të
bllokojë , apo të inkurajuar të tjerët për të bllokuar progresin e palës tjetër
në shtigjet e tyre përkatëse të BE-së.
Sa për hapat e ardhshëm , të dy palët ranë dakord për të
miratuar një plan zbatimi me 26 prill dhe për të krijuar një komitet të
zbatimit me lehtësimin e BE-së.
BE-ja gjithashtu pret që të dy palët , në frymën e
mirëkuptimit ri / lidhja mes tyre dhe të pa paragjykuar pozicionet rreth
statusit të Kosovës, do të vazhdojë të punojë edhe më tej për normalizimin e
marrëdhënieve mes tyre dhe në këtë kuadër do të adresojë , në mesin e çështjeve
të tjera , integrimi i Kosovës / pjesëmarrje në organizmat ndërkombëtarë .
Reforma e administratës publike
Studimi i fizibilitetit arriti në përfundimin sekorniza
ligjore të nevojshme për një administratë publike të qëndrueshme dhe
profesionale është kryesisht në vend. Me përmbushjen e prioriteteve
afatshkurtra, të përcaktuara në studimin , Kosova ka përmirësuar më tej kuadrin
e saj ligjor dhe ka krijuar kushtet për zbatimin e ligjeve për shërbimin civil
dhe pagat e nëpunësve civilë. Kosova ka filluar tani duke u përqëndruar
përpjekjet e saj në legjislacionin zbatues, reformës së administratës publike
strategjisë dhe planit të saj të veprimit .
7
Kosova ka bërë gjithashtu përpjekje të mira për të forcuar
Institucionin e Ombudspersonit . Buxheti i saj miratohen nga Kuvendi për këtë
vit është rritur nga 636.000 € të vitit të kaluar për të vetëm më sipër
€ 1 milion dollarë. Kjo lejon një rritje të stafit 48-60
punonjës.
Reforma e administratës publike është një përpjekje
afatgjatë . Tjera të Ballkanit Perëndimor që përfitojnë nga Stabilizimit dhe
Asocimit vazhdojnë të përballen me këtë sfidë . Progresi i Kosovës në datën e
siguron për bazën e nevojshme (legjislativ dhe kornizat e politikave), për të
ecur përpara në këtë fushë të rëndësishme .
Konsolidimi i sundimit të ligjit
Studimi i fizibilitetit arriti në përfundimin se thelbi
kuadri institucional dhe ligjor për të siguruar sundimin e ligjit në Kosovë
është në vend. Në një numër rastesh , liderët kosovarë kanë përsëritën
angazhimin e tyre politik në luftën kundër krimit të organizuar dhe
korrupsionit . Ky angazhim politik siguron një bazë të mirë për zbatimin e
ligjit dhe autoriteteve gjyqësore në Kosovë për të përmirësuar më tej punën e
tyre, sidomos sa i përket ofrimit të dëshmisë së në luftën kundër krimit të
organizuar dhe korrupsionit . Kosova ka nevojë të vazhdojë zbatimin e masave
për të parandaluar dhe luftuar trafikimin e qenieve njerëzore, drogës dhe
armëve .
Disa raste të rëndësishme janë sjellë në gjyq nga
prokuroria. Nëntorin e kaluar ,Gjykata e Qarkut në Prishtinë ka konfirmuar
aktakuzën e ngritur nga prokuroria për akuza të abuzimit të pozitës zyrtare ose
autoritetit , dhe mashtrime kundër ish ministrave ;procedura gjyqësore është në
vazhdim e sipër . Në nëntor të vitit 2012,Gjykata e Qarkut në Prishtinë ka
konfirmuar edhe aktakuzën kundër ish-menaxher i zyrës së prokurimit Prishtinë
komuna dhe pesë zyrtarë të tjerë për shpërdorim të pozitës zyrtare ose
autoritetit .
Gjykata Komunale në Pejë / Peć , në tetor dhe nëntor 2012
dhe e dënuar 34 persona , duke përfshirë zyrtarë të lartë të Fakultetit të
Biznesit në Pejë / Peć , për akuzat , duke përfshirë shpërdorim të pozitës
zyrtare ose i autorizimit , shpërdorim në detyrë , mashtrimi në detyrë dhe
falsifikimin zyrtar dokumenteve. Vendimi i gjykatës gjithashtu ndalon ushtrimin
e detyrës zyrtare për këta zyrtarë të dënuar dhe të dënuar . Në janar 2013, një
panel i përzier i gjyqtarëve të Kosovës dhe EULEX-it në Gjykatën Themelore e
Pejës / Peć dënuar nëntë të pandehur për veprat penale që lidhen me
kontrabandimin e emigrantëve . Në përgjithësi, në vitin 2012 gjykatat e Kosovës
kanë zgjidhur 183 raste lidhur
' keqpërdorimi i pozitës zyrtare dhe të autoritetit ', 6
raste të krimit të organizuar , 22 raste të trafikimit të qenieve njerëzore ,
186 raste të veprave penale të lidhura narkotike dhe 24 raste të armëve të
veprave të lidhura.
Këto rezultate konkrete të përpjekjeve të përbashkëta të
Kosovës dhe EULEX-it tregojnë afërsinë e bashkëpunimit të tyre praktik . Në të
njëjtën kohë ,lufta kundër krimit të organizuar dhe korrupsionit mbetet një
sfidë dhe Kosova duhet të vazhdojë duke bërë përparim në këtë fushë të dy në
vete dhe në bashkëpunim me EULEX-in .
Studimi i fizibilitetit arriti në përfundimin se
institucionet themelore të gjyqësorit kanë filluar të kryejnë rolin e tyre ,
dhe se legjislacioni siguron garanci të fuqishme të pavarësisë së gjyqësorit .
Më 1 janar, ligjet për gjykatat dhe prokurorinë ka hyrë në fuqi , duke futur
një gjykatë të re dhe struktura e prokurorisë . Ajo zëvendëson ish- strukturën
e gjykatave komunale dhe të qarkut nga shtatë gjykatave themelore dhe një
gjykatë e apelit . Zbatimi i saj ka filluar pa vështirësi të mëdha . Kuadri i
ri ligjor kontribuon në
8
Pavarësia , efikasitetin , përgjegjshmërinë dhe paanshmërinë
e sistemit gjyqësor në
Kosova dhe zbatimi i tij do të jetë subjekt i shqyrtimit të
mëtejshëm në të ardhmen .
Kodi i ri Penal dhe Kodi i Procedurës Penale ka hyrë në fuqi
në të njëjtën kohë si të ligjeve mbi gjykatat dhe prokuroritë . Kjo ka sjellë
një rregullim të madh të sistemit gjyqësor dhe të drejtësisë penale në Kosovë .
Kodi i ri Penal përmban dispozita , inter alia, për kontrabandimin e migrantëve
, trafikimit të qenieve njerëzore , prodhimin dhe trafikimin e drogës , krimi i
organizuar , korrupsioni dhe trafikimi i armëve . Dispozitat e saj respektojnë
kompetencat ekskluzive dhe degë e Prokurorisë Speciale . Është shumë herët në
proces për t'u kualifikuar ndikimin praktik të këtyre reformave gjyqësore , si
zbatimi i tyre ka vetëm filluar vetëm . Ajo është që të pritet qëimplementimi
praktik i reformave komplekse të tilla do të kërkojnë modifikime të mëtejshme
legjislative.
Studimi i fizibilitetit konfirmoi se liria e shprehjes është
e garantuar në kushtetutë . Kosova shfuqizoi dy artikuj mbi përgjegjësinë
penale dhe mbrojtjen e burimeve të gazetarëve nga kodi penal në tetor të vitit
të kaluar . Kodi i ri i Procedurës Penale përfshin gjithashtu gazetarëve në
kategorinë e dëshmitarëve përjashtohen nga detyrimi për të dëshmuar . Si
rezultat i kësaj , mediat nuk janë penalisht përgjegjës . Më 28 shkurt
,komisioni përkatës i Kuvendit të organizuar , me mbështetjen e OSBE-së, një
dëgjim publik për përfaqësuesit e shoqatave të gazetarëve . Në seancën e ,
çështjet që ndikojnë në liritë mediatike, në veçanti sulmet fizike dhe
kërcënimet ndaj gazetarëve , u diskutuan . Në fund të vitit të kaluar , policia
e Kosovës , në bashkëpunim me EULEX-in , ka nisur një hetim për kërcënimet ndaj
anëtarëve të një organizate jo -qeveritare , e cila kishte lëshuar një revistë
mbi çështjet LGBT.
Autoritetet e Kosovës vazhdojnë të kundërshtohen rregullisht
në Kuvend , media , nga shoqëria civile apo nga protesta publike. Kosova duhet
të vazhdojë krijimin e një mjedisi të favorshëm për lirinë e shprehjes dhe ka
nevojë për të siguruar se sulmet ndaj gazetarëve të hetohen tërësisht.
Toolbox mbështetur Kosovën në përpjekjet e saj për reforma
Për të udhëheqë përpjekjet e Kosovës për reforma ,Komisioni
ka zhvilluar një numër të instrumenteve.
Dialogu i Procesit të Stabilizim-Asociimit , filloi pas
vitit 2009
Komisioni Komunikimi Kosova - Përmbushja e Perspektivës së
saj Evropiane , 3 i ka provuar të jetë një mjet thelbësor në mobilizimin ,
diskutimin dhe prioritizimin e përgjithshëm të agjendës evropiane të Kosovës
reformës. Dialog të strukturuar mbi sundimin e ligjit është duke përbashkëta
Kosovë-BE prioritetet për të trajtuar sfidat e sundimit të ligjit. Ai siguron
për udhëzime të fortë politik për reformën e për të konsoliduar sundimin e
ligjit . Dialogu për liberalizimin e vizave me Kosovën është lansuar në janar
të vitit 2012 dhe si në vendet e tjera të Ballkanit Perëndimor , ajo është një
kornizë thelbësore për Kosovën që të miratojë dhe të zbatojë reformat në fushën
e sundimit të ligjit. Në të gjitha këto procese ,Ministria e Integrimit
Evropian është duke luajtur një rol të rëndësishëm . Ajo ka set- up mekanizma
të forta brenda Kosovës për prioritizimin, koordinuar dhe për të siguruar
shpërndarjen e rezultateve.
3 COM ( 2009) 534 final
9
Elementet e tjera të perspektivës evropiane të Kosovës
Konkluzionet e Këshillit dhjetor
Në dhjetor ,Këshilli kujton gatishmërinë e BE-së për të
ndihmuar zhvillimin ekonomik dhe politik të Kosovës përmes një perspektive të
qartë evropiane , në përputhje me perspektivën evropiane të rajonit . Ai
theksoi përsëri nevojën për të ndërmarrë hapa konkretë për këtë qëllim . Në
2009 komunikatën e tij për Kosovën ,Komisioni propozoi për të shqyrtuar
mundësinë e një marrëveshje kornizë me Kosovën mbi parimet e përgjithshme për
pjesëmarrjen e saj në programet e BE-së. Në tetor 2012,Këshilli autorizoi Komisionin
për të negociuar një marrëveshje të tillë . Në fillim të këtij viti ,Komisioni
arriti në përfundimin e negociatave dhe ajo synon të miratojë propozimet për
vendimet e Këshillit mbi nënshkrimin dhe përfundimin e kontratës publike
kornizë me Kosovën së shpejti.
Kosova u bë anëtare e Bankës Evropiane për Rindërtim dhe
Zhvillim (BERZH ) dhe një Vend i Operacioneve në dhjetor 2012 . BERZH po
përgatit një strategji tre vjeçare të vendit . Kjo do të lejojëBankën të
zgjeruar dhe diversifikuar ndërhyrjen e saj në mbështetje të zhvillimit
socio-ekonomik të Kosovës . Një mision i BERZH-it vizitoi Kosovën në dhjetor.
Zyrat e Bankës në Prishtinë zhvendosur në lokalet më të mëdha me synim rritjen
e stafit të saj në Kosovë . Presidenti i Bankës vizitoi Kosovën më 8 shkurt.
Banka Europiane e Investimeve është duke diskutuar një
marrëveshje kornizë me qeverinë e Kosovës. Palët duhet të bien dakord fushat në
të cilatBanka do të investojnë . Qëllimi është që të miratojnë dhe firmosin
marrëveshjen në pranverë. Operacionet BEI mund të fillojë së shpejti pas kësaj.
Një e përbashkët BEI - Komisioni mision vizitoi Kosovën në dhjetor të vitit
2012. BEI nuk ka në plan të ketë një prani të përhershme në Kosovë.
4 . Konkluzione
Që nga miratimi i studimit të fizibilitetit në tetor 2012
dhe konkluzionet e Këshillit të
Dhjetorit 2012, Kosova ka plotësuar të gjitha prioriteteve
afat-shkurtra të identifikuara në këtë studim.
Kosova ka demonstruar angazhimin e saj në luftën kundër
krimit të organizuar dhe korrupsionit . Ajo ka miratuar legjislacionin e
nevojshëm dhe dokumentet strategjike , dhe mirëmbahen kompetencat e Prokurorisë
Speciale . Një numër i hetimeve të krimit të organizuar dhe korrupsionit kanë
nisur. Kosova ka ruajtur një bashkëpunim të mirë me EULEX-in dhe vazhdon të jetë
i gatshëm për të mbështetur punën e Task Forcës Speciale Hetimore .
Ambientet e reja kanë qenë të ndarë për Institucionin e
Ombudspersonit . Government përmbajt nga modifikimin e buxhetit të propozuar të
Avokatit të Popullit para dorëzimit të projekt-buxhetit të përgjithshëm të
Kuvendit. Legjislacioni sekondar të nevojshme për zbatimin e reformës së
administratës publike ka qenë gjithashtu miratuar .
Zbatimi re dhe Këshilli Monitorues duke sjellë së bashku
Kishës Ortodokse Serbe , autoritetet e Kosovës , BE dhe OSBE-ja ishte vënë në
vend dhe ka filluar të funksionojë .
Ministria e Tregtisë dhe Industrisë ka qenë ristrukturuar
dhe emërimet në postet kyçe janë bërë . Një mekanizëm për të udhëhequr dhe
koordinuar negociatat mbi çështjet e tregtisë në kuadër të një marrëveshjeje
stabilizimi dhe shoqërimi është në vend. Kosova do të jetë në gjendje të
10
të përcaktojë pozicionin e saj negociues në bazë të analizës
së ndikimit të aspekteve tregtare të një
Marrëveshja e Stabilizim Asociimit .
Si rezultat ,Komisioni dorëzon propozimin e tij për një
vendim të Këshillit autorizon hapjen e negociatave mbi një marrëveshje
stabilizimi dhe shoqërimi midis Bashkimit Evropian dhe Kosovo.4
Kosova ka ndërmarrë hapa shumë të rëndësishëm drejt
përmirësimit të dukshëm dhe të qëndrueshëm në marrëdhëniet me Serbinë , në
përputhje me konkluzionet e Këshillit të dhjetorit 2012. Kosova ka angazhuar në
mënyrë aktive dhe konstruktive në dialogun e lehtësuar nga BE- me Serbinë dhe
diskutimet hyrë në gamë të tërë të çështjeve të domosdoshme për të arritur
përmirësim të dukshëm dhe të qëndrueshëm në marrëdhëniet me Serbinë .
2013 . Marrëveshja për vulat doganore vazhdon të
implementohet nga të dyja palët .
No comments:
Post a Comment